Veröffentlichungen (chronologisch geordnet)

Andrea Ahlemeyer-Stubbe, Shirley Coleman:

Monetising Data: How to Uplift Your Business

John Wiley & Sons Ltd 2018

E.M. Scheideler, A. Ahlemeyer-Stubbe:

Quality Control of Additive Manufacturing Using Statistical Prediction Methods

in E. Padoano, F.-J. Villmer (Eds) Proceedings 7th International Conference September 28 and 29, 2017 in Pordenone, Italy, Productgion Engineering and Management, Volume 01/2017 Publication Series in Direct Digital Manufacturing Department of Production Engineering and Management OWL University of Applied Sciences, Lemgo (Germany) – 2017

A. Ahlemeyer-Stubbe, Agnes Müller:

Generating business-to-business leads: How to reach the people behind the logo

in Applied Marketing Analytics, Henry Stuart Publications, Volume 3, No 2, 2017, pages 163 – 171 – Juni 2017

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Datengetriebene Unterstützung im Kundenkontakt

in Harald Henn, Marketing Resultant GmbH (Hrsg.) Digital Customer Service 2017 (E-Book) –  Juli 2017

Eva Scheideler, A. Ahlemeyer-Stubbe, Josef Scheideler:

Statistische Modellierung zur Unterstützung von Industrie 4.0 im Glasbau

in Bernhard Weller, Silke Tasche, TU Dresden (Hrsg.) Glasbau 2017, Ernst & Sohn, Berlin – März 2017

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Data Mining – Energieschub für Stadtwerke

in GWF Gas + Energie – Ausgabe 01/2017

Eva Scheideler, Andrea Ahlemeyer-Stubbe:

Expert Knowledge Systems to ensure Quality and Reliability in Direct Digital Manufacturing Environments

in F.-J. Villmer, E. Padoano (Eds) Proceedings 6th International Conference September 29 and 20, 2016 Lemgo Germany, Production Engineering and Management, Vol 01/2016 Publication Series in Direct Digital Manufacturing Department of Production Engineering and Management WOW University of Applied Sciences, Lemgo (Germany) – 2016

A. Ahlemeyer-Stubbe, Stephan Horvath:

Intelligent profiles and segments equals pure power for business – combining profiles, segments and predictive analytics

in Applied Marketing Analytics, Henry Stewart Publications, Vol 2, No 1, Winter 2015-16

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Predictive Targeting

in G. Braun/T. Schwarz (Hrsg.) Leitfaden Data Driven Marketing, Marketing Börse – 2015

E. M. Scheideler, A. Ahlemeyer-Stubbe:

Data Mining: A potential detector to find failure in complex components

in:  Elio Padoano, Franz-Josef Villmer, Proceedings 5 th International Conference October 1 and 2, 2015 Trieste, Italy, Production Engineering and Management, Volume 11/2015, Publication Series in Logistics Department of Production Engineering and Management, Ostwestfalen-Lippe University of Applied Sciences, Lemgo (Germany)

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Good Models out of an assembly line or advances in targeting

in Transactions on Machine Learning and Data Mining, Vol 7, No 2, ibai publishing, Leipzig, Oktober 2014

A. Ahlemeyer-Stubbe, Shirley Coleman:

A practical Guide to Data Mining for Business and Industries,

Verlag John Wiley & Sons, Ltd , 2014

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Social CRM/Einführung und Abgrenzung

in G.Braun Hrsg.), Digitaler Dialog – Marketing Börse – 2012

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Social Media Monitoring  

in  M. Ceyp, J.-P. Scupin (Eds.) Erfolgreiches Social Media Marketing, Springer Fachmedien Wiesbaden 2013

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Nutzung von Informationen aus Social Media zur Optimierung des Predictive Behavioral Targeting  

in  M. Ceyp, J.-P. Scupin (Eds.), Erfolgreiches Social Media Marketing, Springer Fachmedien Wiesbaden 2013

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Predictive Targeting – Als erster wissen, was Kunden wünschen

in G. Braun (Hrsg.), Digitaler Dialog – Marketing Börse – 2012

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Vollautomatisches Predictive Targeting und Modellierung des Realtime-Online-Verhaltens,

in Deutscher Dialogmarketing Verband e.V. (Hrsg.), Dialogmarketing Perspektiven 2010/2011, Tagungsband 5. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, 1. Auflage 2011, Gabler-Verlag

A. Ahlemeyer-Stubbe, C. Seifert:

Mining Knowledge for Differential Diagnosis of Pulmonary Nodules

in P. Perner, (Ed.), Transactions on Machine Learning and Data Mining, Vol. 2, No 1 – July  2009

A. Ahlemeyer-Stubbe (Ed.):

Conference Summary, Machine Learning and Data Mining, Who is Who?

2007, ibai-Publishing, Leipzig

A. Ahlemeyer-Stubbe:

Database Marketing Grundlagen. Kap. 5.1.5 Datamining: Den Kunden kennenlernen,

in. E. Zehetbauer (Hrsg.) „Das große Handbuch für erfolgreiches Direkt Marketing“ 2005 , MI Verlag (Mod. Industrie)